רגב תאשר ייבוא סוגים חדשים של כלי רכב

צבי טסלר No Comments on רגב תאשר ייבוא סוגים חדשים של כלי רכב

השרה רגב מקדמת תיקון לתקנות התעבורה, שיאפשר ייבוא קטגוריות חדשות של אופנועים ותלת אופנועים, תוך הגדלת מגוון הדגמים המותרים בייבוא ושמירה על בטיחות הרוכבים ומשתמשי הדרך

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את תיקון תקנות התעבורה והצגת קטגוריות אופנועים ותלת אופנועים חדשות, בהן תלת אופנוע נוסעים ומשא חשמלי.

התיקון מתבסס על המלצות צוות מקצועי שסקר את כלל הקטגוריות בהתאם לרגולציה האירופית על כל היבטיה, לרבות הנדסת תנועה ותשתיות, השפעה על זרימת התנועה והגודש בכבישים, והשוואת דרישות הרישוי למקובל באיחוד האירופי, בהתאם לתקנות התעבורה ושמירה על בטיחות המשתמשים.

ממשרד התחבורה נמסר כי התפתחות הטכנולוגיה מביאה לפתחנו סוגים, קטגוריות וכלי רכב שונים אשר אינם מותרים לייבוא ותנועה בכבישי ישראל, אך נכנסים למדינה תחת סיווגים אחרים, ודורשים מענה רגולטורי מתאים, כגון: ה"ריקשות" המוכרות מכבישי הערים, מסוג תלת אופנוע משא.

עד היום, הוסדרו בתקנות התעבורה בישראל, רק חלק מסוגי הכלים הנמנים על קטגורית L לפי התקינה האירופית. חלק מסוגי הכלים מהקטגוריות שאינן מאושרות לייבוא, הוכנסו תחת סיווג רכב תפעולי, קלנועית או אופניים חשמליים.

מדובר למעשה ביבוא עוקף ללא דרישות תקינה, אשר תורם להתרחבות בשימוש בכלים אלו בדרכים שאינן מיועדות לכך, תוך זליגת הכלים שאינם עומדים בדרישות התקינה, ולכן בעלי רמת בטיחות נמוכה, גם לכבישים ציבוריים.

יודגש כי רכב תפעולי מותר לשימוש רק באזור סגור המוגדר כאזור תפעולי, שעליו אחראי מפקח מורשה. לרכב תפעולי אסור לנסוע מחוץ לאזור זה. כלים תפעוליים אינם עוברים מבחן רישוי שנתי, אולם עולים על כבישים ציבוריים בניגוד לחוק, ומסכנים את עצמם ואת משתמשי הדרך, ואינם מכוסים ביטוחית.

קטגוריה נוספת מאפיינת אופנועים בעלי גלגל קדמי כפול, אשר אינם נבדלים היום בסיווגם. כלים אלה משמשים כרכבי הצלה, שיטור ופיקוח עירוני בהיקף נרחב, ומחייבים התייחסות למאפיינים הייחודיים שלהם.

אימוץ הקטגוריות החדשות יאפשרו ייבוא ושימוש חוקי בישראל של קטיגוריות אופנועים (L1e-B) ותלת אופנועים (L5e-A ו- L5e-B), וכך יסדירו את השימוש בהם תוך הקפדה על ייבוא לארץ של כלים שעומדים בדרישות התקינה האירופית המחמירה, שמירה על בטיחות הרוכבים והציבור.

רכב בקטגוריות אופניים חשמליים ואופנוע תלת גלגלי להובלת מטען ונוסעים יוגבל לתנועה בתוך העיר מסיבות בטיחות. מוצע כי האכיפה נגד נהגים שיסעו ברכבים אלה בדרכים בין עירוניות תכלול ניקוד חובה של 6 נקודות.

התקנות יפורסמו להערות הציבור ומועד ההפעלה ייקבע למועד שיאפשר למערכות המידע של המשרד, ליבואנים ולשוק להיערך לייבוא הדגמים החדשים.

השרה רגב: ״ההתפתחויות המהירות בתחום הרכב הדו גלגלי בשנים האחרונות הקדימו את הרגולציה והחקיקה, ויצרו עולם חדש של קטגוריות כלי רכב שהמחוקק לא הכיר בעבר. התקנות החדשות באות לעשות סדר בשוק המורכב הזה. רכב דו גלגלי תופס פחות מקום על הכביש ובחניה, אינו נתקע בפקקים ותורם להפחתת הגודש, ועלות הרכישה והאחזקה שלו נמוכות, ואם הוא חשמלי, הוא תורם גם להפחתת הרעש והמזהמים. לצד אלה, קיימים הסיכונים המוכרים של נהיגה פרועה וחסרת אחריות, המסכנת את הולכי הרגל ואת הרוכבים עצמם. אני מקווה כי התקנות החדשות יאושרו בהקדם ויסדירו את הענף, וכך יגבירו את הבטיחות בכבישים ויתרמו להקלת עומסי התנועה בערים".



0 תגובות